Snaha Dana Ťoka o to, aby ho vůdce konečně propustil ze svých služeb, stále nemá pozitivní konec. Přitom existuje spousta důvodů, proč by mohl neschopný ministr dopravy ve své funkci skončit. Mýto nebo katastrofální stav dálnic jsou jen ty nejviditelnější případy. Přesto Babiš svého vládního podřízeného stále „drží“. Dělá z něj sice před veřejností hlupáka, ale odvolat ho nechce a ani nemůže.
Když Babiš tvořil vládu, vyprávěl o tom, že si vybere samé odborníky. Tam zřejmě Ťok pochopil, že už se s ním nepočítá a začal do médií prohlašovat, že o pokračování na ministerstvu dopravy už neuvažuje. Sváděl to na špatnou komunikaci s Babišem a jistou ztrátu důvěry, kterou sám cítil.
Po čase se ovšem zmiňovaná důvěra zřejmě vrátila a bývalý šéf společnosti SKANSKA na ministerstvu dopravy zůstal. Jeho práce ovšem nadále postrádá jakýkoliv náznak profesionality a velmi často se stává terčem oprávněné kritiky.
Babiš k němu ovšem zaujal velmi zvláštní postoj. „Neberte ho vážně,“ vzkázal před časem všem, kteří ještě věřili tomu, co Ťok říká. Místo toho, aby se ministr ohradil, funguje stále ve stejném modelu. Říká, co všechno bude, co se postaví a jak je vlastně vše v jeho rezortu v naprostém pořádku. I na tato prohlášení by však mohla platit Babišova rada, nebrat Ťoka vážně.
Nyní se premiér se svým ministrem názorově střetli opět. Kvůli privatizaci podílu v ČD Cargo. Zatímco Ťok vítězoslavně oznamoval novinářům, jak se na prodeji minoritní části podniku s Babišem domluvil, jeho slova se opět setkala pouze s ostrou reakcí ministerského předsedy.
Podle něj se totiž nic privatizovat nebude, nikdo o tom neuvažoval a jestliže Ťok tvrdí, že jsou na tom domluveni, tak si de facto zase vymýšlí.
Jak jsem uvedl na tiskovce po vládě: žádná privatizace ČD Cargo, ani částečná, není v plánu. Ani jiných firem. NIC SE PRIVATIZOVAT NEBUDE.
— Andrej Babiš (@AndrejBabis) October 31, 2018
Další přešlap však sotva bude stát ministra dopravy místo. Majitel hnutí ANO totiž nemá plnohodnotnou, nebo alespoň ucházející náhradu. Není divu, komu by se totiž chtělo řešit problémy, které se zdají neřešitelnými, a být pod neustálým tlakem všech, kteří musí absolvovat cesty po našich dálnicích.
Je však pouze otázkou času, kdy už Ťok „přestřelí“ do takové míry, že už to Babiš nevydrží. Pak se bude muset poroučet. Stačí sledovat Lidové noviny a až se bude tento moment blížit, Martin Shabu určitě vytvoří nějaký „pěkný“ článek na rozloučenou. Ještě že je Babišova strategie tak čitelná a nemusíme se zbytečně o ministra Ťoka bát předčasně.