Horka sice aspoň po ránu poněkud polevila, ale nezdá se, že by Tomio Okamura zanechal svého horečného blouznění. Včera ještě za kuropění zjistil, kdo může za bídný stav našich silnic a dálnic. Pochopitelně peníze pro takzvané neziskovky.
Závažné odhalení o tom, jak za letních veder praskl povrch silnice, vypadalo podle jeho facebooku takto: „To, co se nedávno stalo na D35, je jen vrcholek ledovce otřesného stavu českých silnic a dálnic. Silnice a dálnice jsou základem komunikace a strategické infrastruktury každého funkčního státu, v naší se zemi se na to ale dlouhodobě kašle a na nekvalitních silnicích si patrně leckdo pěkně mastí kapsy. Jak to, že nikdo nenese za takový šmejd a špatně vykonanou práci odpovědnost, a jak to, že nikdo nesedí? Rozbité jsou nejen dálnice, ale i obyčejné okresky. Díry, že si normálně zničíte kolo. Hlavně, že vláda a některé místní a krajské samosprávy mají dostatek peněz na podporu politických neziskovek, multi-kulti, genderu či nepřizpůsobivých… Naše silnice pak spíš připomínají území po bombardování…“
Takže viník je jasný. Neziskovky. Stejně jako v jiných případech Okamura manipuluje. Největší balík peněz ze státního rozpočtu dostávají neziskové organizace zabývající se sportem. Největší sumu v roce 2020 dostalo neziskové sdružení právnických osob CESNET, 733,4 milionu korun. Sdružení CESNET založily v roce 1996 veřejné vysoké školy a Akademie věd České republiky. CESNET buduje, provozuje a rozvíjí českou národní e-infrastrukturu určenou pro potřeby vědy, výzkumu, vývoje a vzdělávání. Pomocné škole života z SPD to asi nic neříká.
Na druhém místě byla Fotbalová asociace ČR (necelých 497 milionů), na třetím Český svaz ledního hokeje (necelých 238 milionů) a tak dále. Teprve na šestém místě je Člověk v tísni, organizace, kterou nenávidí především v dnešním Rusku (asi 191 milionů). Okamurovi se to nemusí líbit, ale Člověk v tísni se stará o lidi zasažené válečnými krizemi, přírodními katastrofami a dlouhodobou chudobou. Pro takové lidi pan Tomio zrovna moc nedělá, především řeční.
Stavba jednoho kilometru dálnice v Česku dnes vyjde na 150 milionů až jednu miliardu korun. Podle toho, jestli je tam potřeba postavit tunel nebo nadjezd. Z toho je zjevné, že pan předseda SPD prostě blábolí. Za stav našich pozemních komunikací a drhnoucí výstavbu dálnic může tato neschopná vláda, ale ne kvůli neziskovkám, dokonce jakýmkoliv neziskovkám.
Tomio Okamura nese ovšem těžko, že ho do své vlády Andrej Babiš nevzal, tak je najednou velký opozičník. Nejspíš by ale hbitě otočil, kdyby dostal nějaké to křesílko, aby měl za co dostavět svou honosnou tubusovou vilu. Bezskrupulózní demagog si vymýšlí strašidla, aby před nimi lidi pomyslně ochraňoval.