Chování některých taxikářů a řidičů alternativních přepravních služeb je dlouho diskutovaným tématem. Nejde pouze o podvody při účtování, ale například i o jejich přístup k lidem se zdravotním postižením. O jednom takovém případě informuje deník The Daily Mirror.
Tučnou pokutu musí zaplatit společnost Uber ženě, kterou čtrnáctkrát odmítla přepravit. Nevidomá pasažérka ze Spojených států amerických totiž hodlala cestovat se svým psem, bez jehož pomoci se neobejde. Společnost musí podle soudního rozhodnutí vyplatit diskriminované zákaznici 1,1 milionu dolarů (zhruba 24,5 milionu korun).
„Byla jí buď úplně odepřena jízda, nebo ji obtěžovali a zastrašovali řidiči Uberu, kteří ji nechtěli přepravovat s jejím vodícím psem,“ píše se v rozsudku.
Lisa Irvingová podala žalobu na Uber hlavně proto, že jí odmítnutí přepravy dělalo velké problémy. Nejen, že se opakovaně nedostala tam, kam potřebovala, ale způsobilo jí to i potíže s pozdními příchody do zaměstnání. Ty vyvrcholili jejím propuštěním.
Uber sice argumentoval tím, že firma není zodpovědná za diskriminační chování svých řidičů, protože nejsou jejími zaměstnanci. To však soudce odmítl s tím, že si společnost měla své řidiče zaškolit a zabránit diskriminaci zákazníků.