Za všechno na světě mohou Američané, zjistili 11. února v Haló novinách. Nemají teď na mysli vynález žárovky, fungujícího letadla, počítače nebo internetu, nýbrž všechny násilné pohromy světa.
Pan Jan Kristek v tomto deníku odhalil, jak se na světě věci mají a že Američané mohou i za vraždy novinářů v pařížské redakci Charlie Hebdo. Píše: „To, co udělali Američané v Paříži – přepadení redakce jim nepohodlného časopisu, je nepochybně strašné a je otázkou, jestli a jak na to reagovat.“
Čtenář je nejdříve zmaten. Už víme, že Bílý dům vymyslel mandelinku bramborovou a rozhazoval ji nad táborem míru z letadel. Také chtěl zlikvidovat Fidela Castra doutníkem. Ale tohle? Hned ale pochopíme, jakým způsobem se myšlenky autora komunistických novin vinou: „Píšu Američané, protože například už dlouhou dobu nazývám jedince naverbované, vycvičené, vyzbrojené a placené Spojenými státy pro zjednodušení americkými vojáky, a považuji za irelevantní, jestli mají nebo nemají americké občanství, a jestli jejich jednotka oficiálně je nebo není součástí americké armády.“
To je prima trik, který už umožňuje dál logicky rozvíjet myšlenku. Třeba: „Všechny dosud známé teroristické činy byly spáchány pod americkou vlajkou, třebas někde v koutku plápolala ještě nějaká ta vlajka falešná. Každý prý ví, že „al-Cia-da je dceřinou organizací CIA.“ (To byl zřejmě pokus o jazykovou hříčku, ale básníci, kteří za něco stáli, už komunistům dávno došli.) Nechme stranou, že kdyby SSSR nevpadnul do Afghánistánu, nebylo by třeba ho odtamtud vyhánět. Jsou tu ještě další nosné myšlenky.
Třeba se dozvídáme, že „islamismus je americký výtvor“ implantovaný muslimům, protože „do té doby byl islám tolerantnější než katolictví“. „Islámské státy byly sekulárnější než země dnes ovládané katolickou církví, a pro evropské sekulární státy nebyl problém s nimi spolupracovat.“
Jak to bylo s Velkým muftím Jeruzaléma, který měl velké sympatie pro Hitlera a chtěl hubit židy, se ptát nemusíme. Za něj mohou jistě taky Američané, stejně jako za AIDS a každé zatmění slunce a další negativní jevy.
Soudruh Kristek se ještě sugestivně ptá: „Máte snad nějakou jinou teorii ohledně vzniku islamismu? A pokud ano, jste si jisti, že je pravdivá?“ Já ji třeba mám a myslím si, že je pravdivá a že pro ni svědčí to, že Mohamed nebyl ani sekulární muž, ani nebyl mírumilovný a přitom působil dávno předtím, než byla Amerika objevena. Ale zdá se, že někteří lidé jsou natolik zvláštního ražení, že by debata byla ztrátou času. Taky není jasné, jak se do definice Američanů vejdou teroristé po rodičích původem z Alžírska a Mali. Spíš by měl pan Kristek tvrdit, že to byli Francouzi, neb Američané neměli s Alžírskem a Mali nic společného, ani tam neměli kolonie, protože neměli žádné kolonie, ba, sami bývali kolonií. Ale to nic.
Teď tedy ještě zbývá vysvětlení, proč se „Američané“ dali do pařížského teroru. Bylo to prý takto: „Američané přepad redakce provedli zrovna v době, kdy Francie začala reptat na jimi nařízený zákaz obchodu s Ruskem. Na zákaz obchodu s Ruskem vydaný Američany pro Evropu, během kterého oni sami zvýšili svůj vývoz do Ruska o desítky procent… Jedná se tedy o jasnou mstu za neposlušnost vazalské země, a o vyhrožování všem dalším, co by chtěly také reptat.“
Autor končí tím, že dnes je možné „rozjet rozsáhlou kampaň proti americkým zločinům a proti jejich nadvládě“.
S tou kampaní se snad ani nemusí namáhat. Proč rozjíždět něco, co už docela dobře jede plnou rychlostí?