Za hranice všedních dnů s Českými drahami. Hasiči v pátek dopoledne řešili srážku osobního auta a nákladních vagonů u Mstětic v okrese Praha-východ. Osm vagonů se uvolnilo z vlečky, na přejezdu pak srazily auto a ve stanici vjely do drážního stavědla.
Kdybychom ještě měli chuť na černý humor, mohli bychom tvrdit, že není pravda, že železnice nemá smysl pro pravidelnost. Na incidenty na kolejích by se mohla zřídit v novinách zvláštní rubrika. Pomalu hrozí, že si na ně zvykneme. I když lidé mají stále ještě pud sebezáchovy, tak to nebude dlouho trvat. Řidič tentokrát vyvázl podle posledních zpráv s lehčím zraněním, stav auta ale vypovídá o tom, že andělé strážní měli i v této sekulární společnosti pohotovost.
Ministr průmyslu a obchodu, ministr dopravy, místopředseda vlády pro výzkum atd. Karel Havlíček je ale v klidu. Kolem třetí odpoledne už nám na Twitteru píše: „Změny na železnici. Přesná pracovní doba a monitoring licencí strojvedoucích, zavádění ETCS, okamžité investice do přejezdů a mostů, bezodkladné kácení dřevin kolem tratí, nová návěstidla, ohlašovací povinnost a aplikace varující před protijedoucím vlakem.“
Co tím chce říct? Že na železnici není přesná pracovní doba, nemonitorují se licence, neinvestuje se do přejezdů a mostů? Kolik let má ANO na starosti dopravu? Není to náhodou už od roku 2014? To jsou věci. Nic se nedělo v době ekonomického růstu a teď jedeme z kopce. Prý vláda odborníků, co nahradili nemehla.
Že v takové situaci řídí Havlíček dvě ministerstva najednou, je opravdu pozoruhodné. Ze všeho nejvíc to ale ukazuje, že jsou v hnutí ANO v naprosté personální nouzi. Co kdyby se udělal první krok k nápravě bídné situace a Havlíček tu funkci pustil? Musí opravdu na tyhle lidi spadnout asteroid, aby z těch míst konečně zmizeli?