Šest z deseti Pražanů má negativní postoj k protestům Poslední generace s názvem 30 pro Prahu. Vyplývá to z nového průzkumu agentury NMS Market Research mezi obyvateli Prahy. Přestože s blokádami ani plošnou třicítkou ve městě nesouhlasí, většina se shoduje, že by chtěli automobilovou dopravu regulovat.
„Pro někoho možná překvapivě ale data ukazují, že i přes negativní postoj k protestům Poslední generace by Pražané chtěli automobilovou dopravu regulovat,“ komentuje výsledky spoluautor výzkumu Michael Bouška z NMS Market Research. „Mezi lidmi ale není shoda na tom, jak konkrétně auta omezit,“ dodává.
Až 70 procent lidí si podle průzkumu myslí, že by se automobilová doprava měla kvůli vysoké intenzitě regulovat. Podle 65 procent respondentů by to mělo být ve prospěch MHD. Naopak omezit auta ve prospěch pěší či cyklistické dopravy má podporu necelé poloviny lidí. Podle lehce nadpoloviční většiny obyvatel hlavního města by měl být omezen vjezd aut do centra a také parkování v centru metropole.
V souvislosti s automobilovou dopravou vidí Pražané několik problémů, nejčastěji uváděli zácpy, časté opravy silnic a parkování.
Pro maximální plošnou rychlost 30 km/hod je jen zhruba třetina Pražanů. Právě o to se ale dlouhodobě snaží spolek Poslední generace, který pořádá protestní pochody centrem města. Další takový protest mají naplánovaný ve středu večer. Kromě Prahy požadují plošnou rychlost 30 kilometrů v hodině i pro Brno.
Spolek v minulosti zkoušel jednat s magistrátem hlavního města o dopravní situaci, v dubnu například primátoru Bohuslavu Svobodovi (ODS) poslali dopis s konkrétními požadavky. Podle Svobody je ale jakákoliv debata bezpředmětná, protože aktivisté opakovaně pořádají blokády silnic. „Není přeci možné, aby se zároveň jednalo a zároveň pokračovalo v nátlakových metodách, jimiž se komplikuje už tak komplikovaná doprava v Praze, a z většiny obyvatel metropole se stávají rukojmí menšinové iniciativy, která chce tímto způsobem prosazovat své vlastní představy,“ řekl dříve deníku FORUM 24 Svoboda.