Reklama na české předsednictví v Radě Evropské unie, které nastane v druhé polovině roku, nebude v internetových a tištěných médiích. Vláda zakázku na nákup mediálního prostoru kvůli úsporám zrušila, řekl serveru Seznam Zprávy ministr pro evropské záležitosti Mikuláš Bek (STAN). Ušetří se tím podle něj 12 milionů korun.
Kabinet Spolu a Pirátů se STAN debatoval i o tom, zda má být reklama v médiích spadajících pod koncern Agrofert ze svěřenského fondu bývalého premiéra Andreje Babiše (ANO). Skupině mimo jiné patří mediální společnost Mafra nebo rádio Impuls. Podle Beka to ale nemělo vliv na rozhodování o zrušení zakázky, jež byla vypsána v březnu.
Stažení reklamy se netýká například televizí, v nichž se budou vysílat vládou již připravené spoty, informoval ministr. Počítá se i s rozhlasem. Ušetřené peníze chce využít například na zastupování Evropské unie na klimatických fórech.
Úřad vlády chce komunikovat i přes sociální sítě a web, které budou podle Bekova mluvčího Marka Zemana zveřejněny v polovině června, stejně jako logo a finální priority předsednictví.
V letech 2007 až 2009 bylo na přípravu a dosud poslední české předsednictví vyčleněno 3,75 miliardy korun. Podle únorových materiálů pro jednání vlády jsou celkové výdaje na nadcházející předsednictví pro období let 2021 až 2023 předpokládány ve výši 2,25 miliardy korun. Rozpočet pro letošní rok počítá s 1,7 miliardy.
Válka na Ukrajině a řešení ekonomických problémů vedly vládu i k tomu, že upustila od ambice uspořádat větší množství akcí při předsednictví v regionech mimo Prahu, řekl ČTK v nedávném rozhovoru Bek. Mohly by se tam ale uskutečnit některé kulturní akce.