V Obecním domě byla před pár dny zahájena výstava Nezlomní, která má připomínat ty, kdo se nepřizpůsobili době, udrželi si kritické myšlení a neohnuli páteř, zatímco jiní ano. Po Praze ji avizuje mnoho billboardů, je to událost, kterou zorganizovali manželé Brikciusovi. Kurátorka Zuzana a její manžel, spisovatel a výtvarník Eugen Brikcius. A oba se postarali o to, aby umělci byli okamžitě pošpiněni a využiti pro PR Andreje Babiše, někdejšího agenta StB a kádra režimu, který (nejen) charaktery lámal.
Paní Brikciusová Babiše výstavou provedla ještě před vernisáží. Jelikož asi nikdo českého předsedu vlády nepodezřívá ze zájmu o umění, jeho důvody jsou jasné: pražské smetánce se rozhodl prezentovat jako člověk se starostí o české kulturní dědictví. Na sociálních sítích bývalý zaměstnanec komunistického zahraničního obchodu Brikciusovou prezentoval jako signatářku Charty 77 a ženu, kterou by si přál jako ministryni kultury.
Už víte? No ano! Ostudná ČSSD přece chce tento rezort obsadit svým místopředsedou. Michal Šmarda se nelíbí panu prezidentovi. A Babišovo PR oddělení se rozhodlo získat ze sporu politické body.
Nevíme samozřejmě, zda by si paní Brikciusová přála stát se ministryní kultury, její servilní chování ale vypadá přesně takto. Je neskonale smutné, že pocta lidem, jakými byli Jiří Kolář či Mikuláš Medek, byla samotnou organizátorkou věnována tomu, kdo představuje to nejhorší z předchozího režimu.
Původně záslužný počin už může v návštěvnících zanechat pouze hořkost, stejně jako v těch žijících umělcích, kteří jsou aktuálně v Obecním domě také prezentováni. A paní Brikciusová, ať už se bude ucházet o místo ministryně kultury, či nikoli, stejně jako například Jan Macháček nyní patří na čestné místo mezi ty, kdo se starají o legitimizaci Andreje Babiše a jeho minulosti. V souvislosti s výstavou Nezlomní je to hanba, jakou si lze těžko představit i v tom nejabsurdnějším dramatu.