Galerie k článku

Celá operace výměny mostů proběhla s neuvěřitelnou rychlostí – začala 30. září a skončila 2. října 1901. Zdroj: AHMP

Parní lokomotiva nad Výtoní, rok 1948. Fotosbírka Pražských příběhů

Vítězný projekt, podle nějž by měl v letech 2026-2027 vyrůst pod Vyšehradem nový Železniční most. FOTO: Správa železnic / se souhlasem

V zimě přicházeli k mostu ledaři. Fotosbírka Pražských příběhů

Vítězný projekt vzešel z tajného hlasování hodnotící komise. Klub Za starou Prahu se postavil proti. Zdroj: Správa železnic.

Jedna ze studií, která naznačuje, jak by mohla vypadat dostavba při zachování stávající konstrukce mostu, je dílem studia ov-architekti Zdroj: ov-a

Přistavěná konstrukce by zcela respektovala původní tvarosloví Vyšehradského železničního mostu. Zdroj: ov-a

Fotografie pořízená těsně před výměnou původního Železničního mostu za nový (1901). Zdroj: AHMP

Most navazoval na Eliščinu, dnes Revoluční třídu. Začátek 20. století. Fotosbírka Pražských příběhů

Z celého Železničního mostu prošly důkladnou opravou pouze lávky pro pěší (2018-2019) umístěné na konzolách. Foto: Helena H. Zahrádecká

Most císaře Františka Josefa I. (později Štefánikův) byl rozebrán po druhé světové válce. Zdroj: wikipedia

Na stavbě nového Železničního mostu se podílela společnost Bratři Prášilové z Libně Zdroj: MHMP

Vyšehradský železniční most ze smíchovského břehu, rok 1912. Zdroj: MHMP

Most neodmyslitelně formuje pražské panorama. Snímek z roku 1935 FOTO: Magistrát hlavního města Prahy / se souhlasem

Prosíme podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice. Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc.

Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet:
4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected].

Free Czech Media Sdružení na podporu nezávislé žurnalistiky