Utratit při nákupech méně peněz by chtěl každý. Pokud je to navíc tak jednoduché, že to zabere jen dalších pár minut v obchodě, proč to nevyužít? Podle zprávy listu Daily Mirror našla perfektní řešení, jak ušetřit až polovinu nákladů, mladá Britka, která se o něj podělila na sociálních sítích.
Maneet Kaurová zveřejnila na TikToku zajímavé zjištění, k němuž došla v supermarketu. Jak uvádí, s pomocí jejího „triku“ by se dalo platit za nákupy mnohem méně. Stačí k tomu jen trocha času, který věnujete sledování potravin ve vašem košíku.
Osmadvacetiletá žena připomíná, že mnoho lidí si raději koupí dražší výrobek, protože se domnívají, že tím volí lepší kvalitu. Jak ovšem Maneet zjistila, kolikrát je to pouze zbytečné vyhazování peněz. Když v obchodě začala sledovat výrobní kódy na některých potravinách, přišla na to, že se jedná o totožné zboží, jen v různých obalech.
Výrobci totiž mnohokrát volí dvojí způsob prodeje, na nějž ve výsledku doplatí zákazník. Podle Kaurové jsou rozdíly v cenách stejného zboží výrazné. Na videu, které umístila na TikTok, porovnává 500gramový balíček těstovin od společnosti Tesco, který stojí 53 pencí (zhruba 15,50 Kč), s balíčkem za 29 pencí (8,40 Kč) od společnosti Hearty Food Co., kterou rovněž vlastní Tesco.
„Šla jsem do supermarketu a podívala se na kódy základních potravin, jako jsou fazole, těstoviny a chléb. Nepřekvapilo mě to, v podstatě je to všechno o tom, jak to tyto značky prodávají spotřebiteli,“ říká Maneet s tím, že je důležité si uvědomovat, že supermarkety používají mnoho triků.
Jedním z nich je podle Kaurové i umísťování zboží do regálů. To dražší a značkové bude vždy dáno do výše očí, levnější a mnohdy stejně kvalitní najde zákazník ve spodních policích. Když budou mít tyto věci zákazníci na paměti, budou podle mladé Britky odměněni menší cenou nákupů.