Pro ženy hraje při výběru nového auta nejdůležitější roli cena. Klíčové jsou pro ně také parametry jako stav vozidla či asistenční služby. Barva vozu pro ně podstatná není. Informace vyplývají z aktuálního průzkumu společnosti Arval.
Nového průzkumu společnosti Arval se zúčastnilo 500 českých žen. Z dotazování také vyplynulo, že nejčastěji auto využívají k usnadňování každodenního života a cestují spíše na kratší vzdálenosti. Zcela zásadní roli při výběru nového vozu hraje pro zástupkyně něžného pohlaví jeho cena. Podle ní se prý rozhoduje 84 procent českých žen. Mezi další faktory prý patří rovněž velikost, značka, typ pohonu, typ karoserie, výkon a výbava.
Z výsledků dále vyplývá, že ženy vnímají auto jako praktického pomocníka pro každodenní život, od kterého očekávají především funkčnost a spolehlivost. Na samotné barvě jim údajně příliš nezáleží. Určitou důležitost má pouze u mladších žen.
Nejčastěji ženy využívají automobil k dojíždění do práce, na nákupy, víkendové výlety a vození dětí do škol. Ženy také oceňují asistenční služby, které auta nabízí, zejména pak parkovací senzory, parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, tempomat či sledování únavy řidiče.
Mezi nejzásadnější příležitosti k výměně vozu za jiný model či značku podle průzkumu patří narození dítěte, dále pak nástup do nového zaměstnání a také stěhování do nového bydlení. Typická řidička prý obvykle jezdí kratší vzdálenosti. Zejména ve větších městech jde konkrétně o méně než 10 kilometrů za den. Pouze 2 procenta dotazovaných žen údajně najezdí denně více než 100 kilometrů.
„Průzkum ukázal, že největší podíl žen najezdí denně autem méně než 10 kilometrů. To se týká především žen z velkých měst. Dalších téměř 33 procent najezdí 11 až 25 kilometrů,“ říká komerční ředitelka Arval CZ Martina Blatnická.
Většina respondentek prý nemá oblíbenou značku vozu. U žen, které však nějakou preferují, zvítězila Škoda. Na druhém místě se umístil Volkswagen a na třetím současně Toyota a Volvo.