Aršíky s deseti různobarevnými známkami s portrétem prezidenta Petra Pavla jdou na dračku. Z původních 100 tisíc exemplářů se od středy vyprodalo 72 tisíc. Je tedy pravděpodobné, že po dvou dnech v prodeji už k nebudou na poště k sehnání. To kontrastuje s odporem ke známkám s bývalým prezidentem Milošem Zemanem, který svého času bavil nejen internet.
Pokud si chcete pořídit aršík s novými známkami zachycujícími prezidenta Pavla, neváhejte. S ohledem na statistiky prodeje je pravděpodobné, že zítra už nebudou. Za první den se prodalo 72% ze 100 tisícového nákladu. Prostá matematika ukazuje, že během dnešního dne patrně dojdou úplně. Pokud tedy v Česká pošta neprovede dotisk. Ten ale podle vyjádření jejího mluvčího Matyáše Vitíka není v plánu.
„Během prvního dne se na pobočkách k 15. hodině prodalo 62.824 aršíků. Na e-shopu České pošty si toto unikátní dílo objednalo 1541 zájemců a zakoupili 9642 aršíků,“ uvedl mluvčí. Známky se prodávají v deseti barvách, které se vážou k nějakému místu, události nebo věci, které souvisí s českou kulturou a historií, a cena jedné známky je podle aktuálního ceníku České pošty 23 korun, cena celého aršíku, který lze objednat také v e-shopu, činí tedy 230 korun.
Autorem výtvarného návrhu známky je Petr Štěpán. Inspirací pro barvy na známkách byly například česká hymna, literární díla nebo tradiční řemesla. Na pozadí portrétu českého prezidenta tak lze najít barvy jako květolipová, českomotorková, babičkově malinovková, hřibově pravá, poskalinová, spodně kvašená, cibuláková, letněbouřková rozmarná, vontská špendlíková a šumněborová.
Známky se dobře prodávají bez ohledu na to, že podle filatelistů nejsou tolik sofistikované, jako byly ty předchozí. Ty s předchozími prezidenty podle nich byly totiž ryté a měly vroubkovaný rám, o který známka s podobiznou Pavla přijde po odlepení z archu.
Úspěch nové emise kontrastuje zvláště ve srovnání s ceninami reprezentujícími předchozího prezidenta Zemana. Ty svého času bavily internet v souvislosti se zákazníkem, který se na zoufale bránil tomu, aby mu je poštovní úřednice na jeho zásilku nalepila. Historka, kterou zveřejnil na svém facebooku režisér a scenárista Ivan Bareš, pobavila nejen pravidelné uživatele sociálních sítí. Připomenout si ji můžete i na stránkách deníku FORUM 24.