Tradiční papírové cenovky začíná jeden z největších obchodních řetězců postupně nahrazovat digitálními. Cílem je prý přispět k ochraně životního prostředí a také ušetřit čas zaměstnancům, kteří se budou moci více věnovat zákazníkům.
Obchodní řetězec Billa dokončil v průběhu minulého roku ve všech svých prodejnách instalaci digitálních cenovek. Jedním kliknutím je tak možné najednou změnit cenu zboží ve všech obchodech. S papírovými cenovkami se zákazníci postupně loučí od konce roku 2024.
Hlavním záměrem společnosti je přispět k ochraně životního prostředí a ušetřit čas zaměstnancům. „Na jedné prodejně jsme na papírové cenovky potřebovali každý rok přibližně 215 000 archů A4 papíru. To při našich bezmála třech stech prodejnách dělalo ročně takřka 60 miliónů papírů A4. Když k tomu připočteme spotřebu toneru do tiskáren nebo lepidla, zavedením digitálních cenovek jednoznačně výrazně snižujeme dopad naší činnosti na životní prostředí. Jen v případě papíru je to ročně 743 stromů, které zachráníme a které by byly potřeba pro jejich výrobu,“ vysvětluje vedoucí korporátní komunikace řetězce Billa Dana Bratánková.
Dále pak dodává, že po zavedení digitálních cenovek je možná rychlá aktualizace ceny, a to v rámci celého systému. Zákazníci prý budou mít jistotu, že cena zboží, kterou uvidí na pultech, se nebude lišit při placení u pokladny, k čemuž mnohdy docházelo. Tím se předejde případným sporům.
Nové cenovky podle Bratánkové také umožní obchodu zobrazovat na displeji mnohem více informací, jako například označení výprodejového zboží, důležité informace k použití anebo QR kód, který si mohou zákazníci oskenovat a zjistit si o daném výrobku další údaje.